vůně

2. března 2007 v 20:50 | jennys |  vůně
SWEET MÁMENÍ

Co je to vlastně parfém, toaletní parfém, toaletní voda a kolínská?
Který z těchto druhů "voňavek" nejdéle vydrží? Jak si mám vybrat tu správnou vůni, která se ke mně hodí? Existují vůně, které na kluky více či méně? … Už v daleké minulosti používala Kleopatra různé esence pro výrobu parfémů jako tajnou zbraň pro muže. Mají totiž citlivější "nosánky" a tak mnohdy víc cítí, než bychom si přáli . . . . A tak holky dbejte na to, aby jste byli vždy voňavé :o))
Složení parfémů (vůně) je směs prvků, tedy látek s různou prchavostí. Základní prvky vůně(vonné akordy) a další látky tvoří kompozici.
Komponenty každé kompozice lze rozdělit do tří fází
HLAVA- 1: fáze, rychle prchavé látky cítíme nejdříve a tato vůně rychle odezní.
SRDCE - 2: fáze, středně prchavé látky tvoří buket, charakter vůně - rozvine se za několik minut
ZÁKLAD- 3. fáze, pomalu prchavé látky působí nejdéle, po několik hodin.
Důležité je, aby ve všech třech fází rozvíjení vůně působily látky podobné vonící a zajistili tak harmonický, nepřetržitý průběh.
Parfém obsahuje 15 až 20% kompozice, toaletní parfém nebo Eau de parfum 8 - 15% kompozice, toaletní voda nebo Eau de toilette 4 - 8% kompozice v koncentrovaném lihu. Kolínská voda nebo Eau de cologne obsahuje 3 - 5% kompozice ve zředěném často 70% lihu (obsahuje 70% ethanolu).
Vůni vybírej především podle vlastního vkusu
Nikdy nevol vůni podle vzorku připraveného aplikací parfému nebo podobného výrobku např. vatový tampón nebo do krytky spreje, která je pak delší dobu ponechán volně na vzduchu. Takový vzorek vůně neodpovídá vůni výrobku v uzavřeném obalu. Vždy si lehce stříkni na zápěstí. Každý člověk má svou vlastní specifickou vůni, každá vůně je cítit jinak Proč se tak děje?? Závisí to na vlastnostech pokožky, způsobu výživy a životních zvyklostech. Parfém, který u jednoho uživatele voní velmi příjemně, může na pokožce druhého působit poněkud odlišně. Záleží také na tom, co zrovna sníte za jídlo. Vůně parfému se nemění, ale mění se vůně pokožky, která vyzařuje vůně metabolické přeměny použitého pokrmu
Parfém, také může ovlivnit náladu
Vůně působí bezprostředně na psychickou rovnováhu, Příjemná vůně dokáže velmu rychle zlepšit náladu ale naopak pronikavá, velmi intenzivní vůně zneklidňuje a může vyvolat i určité oitáže.
Afrodiziakální vůně v zásadě neexistují, ale příjemný vlně, kterou používá objekt vašeho zájmu působí přesto dráždivě. Čím je však vůně svěžejší nebo ovocnější, tím jsou tzv. dráždivé účinky menší.
Jak parfém používat
Nikdy nesmí "tyranizovat" okolí. Zde více než kde jinde platí zásada, že méně je vždy více.
Během dne je žádoucí používat lehčí toaletní nebo kolínské vody. Parfém samotný má být používán pouze pro výjimečné a slavnostní příležitosti. Je vhodné vylit vůně také s ohledem na roční období. Pro teplé letní dny jsou jako stvořené svěží květinové, případně citrusové vůně a jejich varianty. V chladných ročních obdobích se uplatní spíše těžší balzamické i orientální typy vůní. To samozřejmě nemá být železným pravidlem. Výběr vonné garderoby každé ženy se řídí jejím osobním vkusem a způsobem života.
Kam parfém "stříknout"
Je to především otázka množství. Ona proslulá kapka nanesená za ušním boltcem. Všeobecně se parfém nanáší na místa, kde je pod pokožkou nejvíce krevních vlásečnic, tj. do loketního důlku a podkolení - do míst, kde je pokožka nejteplejší a kde se vůně parfému plně rozvine. Parfém se také nanáší na vlasy do zátylku. Ve chvíli, kdy si promneš vlasy nebo k tobě tvůj milý nakloní, vůni ucítí. Mimořádně dobře vyniká parfém na oděvech z přírodních materiálů a na kožešinách nedoporučuje se však nanášet jej např. na bílé a světlé oděvní součásti, zejména pak ne na přírodní hedvábí, kde po něm zůstává zažloutlá skvrna.
Vyvaruj se používat více parfémů současně
Každý parfém je jedním harmonickým celkem- Použije-li se současně jiný a odlišné intenzivně vonící přípravek ve svém komplexu může vyvolat nepříjemný dojem
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama